HITZALDIA "Emakume Bizkaitarra, kirola eta jarduera fisikoak, 1936-1975" | Edurne MURILLO

Edurne Murillo | Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzien Fakultatea - EHU

Ekainak 4 | 19:00etan | Bilboko kontsulato aretoan (3. solariua)

Euskaraz. Sarrera dohan. Leku mugatua.

Euskal Museoa Bilbao Museo Vasco |  Plaza Unamuno, 4. 48006 Bilbao  | Metro Casco Viejo (Unamuno helmuga)

Historian zehar, Espainiako estatuan kirola eta jarduera fisikoa emakumeentzat nolakoa izan den aztertuko da. Estatu mailan, 1939tik aurrera Frankismoak emakumeen jarduera fisikoan ezarritako eragina ikusteko aukera izango dugu, eta, gertutik, Bizkaiko lurraldean garai horretako emakume kirolarientzat egon ziren aukerak eta bere bizipenak zehaztuko dira.

Aurkezpen honetan, Murilloren tesiarentzako egindako elkarrizketak hartu dira oinarri lez. Bizkaiko emakume ezberdinekin berba egin eta beraien esperientziari esker datuak bildu eta emaitzak atera. Emakume hauek izen-abizenak dituzte eta beraiek kontatutakoa garrantsitzuena da, errealitatea hor bait datza.

Horrez gain, urte hoietako prentsan emakumearen presentzia nola erreflejatzen zen, nola aldatzen joan zen, ikusik dugu baita ere.